Visitation til Børnehuset Kirkebæk

Visitation til Børnehuset Kirkebæk.

For at få et barn visiteret til Børnehuset Kirkebæk, tager barnets hjemkommune kontakt til Kirkebækskolen via sikker mail: kirkebaekskolen@vallensbaek.dk
Her med sendes alle relevante papir vedr. barnet.

Børnehuset Kirkebæk skal nu vurdere om barnet ligger inde for målgruppen og foretage en målgruppevurdering af barnet.
Dette sker ud fra de fremsendte notater, samt efter et besøg i barnets dagtilbud eller hjemme hos forældrene, hvis barnet ikke går i dagtilbud. Det er afdelingslederen for Børnehuset Kirkebæk samt en pædagog, fysioterapeut og/eller ergoterapeut fra Børnehuset som foretager denne vurdering

Vurderes barnet indenfor målgruppen, kontakter afdelingslederen barnet hjemkommune og orienterer om barnet kan tilbydes en plads. Hvis barnet skal begynde i Børnehuset Kirkebæk, aftales der en konkret dato for opstart.

Herefter tilbydes forældrene at komme på besøg i Børnehuset sammen med barnet. Dette besøg vil typisk planlægges til 1-3 uger før opstart i Børnehuset. I forbindelse med besøget, vil der blive afsat ca. 1 time, hvor forældrene ser Børnehuset og møder personalet. På dette møde aftale detaljerne omkring opstart m.m.
Ca. 2 uger efter opstart afholdes endnu et møde med forældrene, hvor personalet har mulighed for at spørger yderligere ind til barnet.

Børnehuset Kirkebæk udarbejder en kontrakt som sendes til barnets hjemkommune.