Faciliteter

Børnehuset Kirkebæk deler faciliteter med Kirkebækskolen. Vi har derfor adgang til mange forskellige faciliteter.

På skolen kan vi benytte biblioteket, her sidder vi og læser bøger eller finder en bog at tage med ned i Børnehuset. I skolekøkkenet laver vi forskelligt slags mad. Salen bruger vi ind imellem til yoga eller andre fysiske aktiviteter. Varmtvandsbassinet kan vi benytte en gang om ugen, her bliver der plasket med vand og sunget sange.

Udenfor har vi vores egen lille aflukkede legeplads med legehus og sandkasse, men vi bruger også skolen legeplads, som giver mulighed for at gynge og komme ud og mærke græsset. I bålhytten laver vi gerne mad, eller på kolde dage luner vi os omkring bålet og synger sange.

Selve Børnehuset består af to stuer med en dør imellem, så vi har mulighed for at dele børnene op i to grupper. På stuerne har vi blandt andet, et kuglebassin hvor man kan ligge og slappe af. Vi har et akvarie med fisk, man kan sidde og kigge på. Gynger vi kan hænge op i loftet, hvor man kan slappe af eller få sig en sjov gyngetur.