Terapi

Der er tilknyttet fysio- og ergoterapeut i Børnehuset. De deltager i barnets dagligdag, således at træningen bliver en integreret del af hverdagen. Træningen tilrettelægges så den indgår i leg enten individuelt eller i grupper sammen med personalet på stuen.

Den ergoterapeutiske træningen har fokus på at styrke barnets dagligdags færdigheder, såsom spisning, af og påklædning og sansemotorisk udvikling. Den fysioterapetiske træningen har fokus på den motoriske udvikling samt barnets bevægelighed. Der arbejdes med basale færdigheder som hovedkontrol, vejrtrækning, rulle og kravle.

Terapien tager udgangspunkt i barnets behov,  den fysio- og ergoterapeutiske undersøgelse samt forældrenes ønske for indsats. Den tilrettelægges løbende i samråd med forældrene.

Terapeuterne arbejder tæt sammen med det pædagogiske personale i hverdagen, således at terapien også bliver en integreret del af det pædagogiske arbejde.