Beskrivelse

STU Kirkebæk har til huse på Kirkebækskolen og retter sig mod ungdomsliv, selvhjulpenhed, medbestemmelse og bevægelse. Vi vil gerne præsentere dig for forskellige tilbud i samfundet, og vi ønsker at gøre dig endnu mere moden og tryg - så du kan blive klar til de næste skridt på din vej ud i verden.

STU Kirkebæk er et 3-årigt tilbud, hvor du bliver tilknyttet ét samlet STU-hold. Det betyder, at du på STU Kirkebæk hurtig kommer til at lære mange andre unge at kende og får mulighed for at danne venskaber.

Skemaet i STU Kirkebæk varierer lidt fra år til år, men indeholder som udgangspunkt: svømning, musik, sport/gymnastik, madkundskab og udeliv.  Disse aktiviteter vil du deltage i på mindre, opdelte hold. Vi er åbne og nysgerrige, hvis du har en særlig interesse, du ønsker at dyrke, men det kan også være at du vil prøve noget helt nyt hos os.

STU2

På STU Kirkebæk kommer du i praktik hvert år. Vores fokus er at du skal introduceres til det liv, der venter dig efter STU, og derfor samarbejder vi med Job og Aktivitetscenter Vestegnen. Her vil du komme på besøg og blive præsenteret for et konkret dagtilbud og dets indhold. Vi følger deres dagsskema, deltager i forskellige aktiviteter og besøger deres snoezelhus. På 3. år kommer du i praktik på det dagtilbud, hvor du selv skal gå, når du har afsluttet STU.

På STU Kirkebæk kommer du også på en årlig individuel tur, som bliver tilrettelagt særligt efter dine interesser og udviklingsmuligheder. Det kan være en tur i en sansehave, i Tivoli, på café eller noget helt andet. Du kommer også med på andre ture i løbet af din STU-tid, hvor vi tager ud og oplever byen og naturen.

Klubliv
STU Kirkebæk har også en klub, hvor du kan tilbringe eftermiddagstimerne sammen med dine kammerater. Klubben betragtes som din og dine kammeraters fritid, hvor der er fokus på fællesskab og sociale relationer. Klubtiden bruges på det, du og dine kammerater synes er sjovt og spændende - det kan f.eks. være at læse i sladderblade, se musikvideoer, dyrke sport, lave mad, spille spil, arrangere café og fredagsbar og meget mere.

.STU3

Som en del af klubtiden i STU Kirkebæk, deltager du i aktiviteter på tværs af hele Kirkebækskolen. Her dannes venskaber på tværs af alder og klassetrin, og individuelle interesser tilgodeses.

Et ungdomsliv er også “fest og farver”. Derfor har du mulighed for at deltage i fester, festivaler, koncerter, cafébesøg og andre ungdomsrelaterede arrangementer i din STU-tid.

I STU Kirkebæk arbejder vi med totalkommunikation og anvender forskellige teknologier og redskaber til at støtte dig i din kommunikation.

Det er muligt at tilkøbe vedligeholdende fysio- og ergoterapi på Kirkebækskolen. Vi anbefaler dette, da det sikrer et tæt tværfagligt samarbejde omkring dig og din udvikling.

STU1