Børne-PUB (Pædagogisk udviklingsbeskrivelse)

Børne-Pædagogisk udviklinsbeskrivelse. (B-PUB) er en rapport, som skrives årligt på alle børn i Børnehuset Kirkebæk. Rapporten tager udgangspunkt i Jørgen Lyhne og Anna Marie Langhoff Nielsen (2016):  Dansk Pædagogisk udviklingsbeskrivelse, 0-6 år. 3.udg. Dansk Psykologisk forlag, og den test, der laves efter deres testprotokol. Testen viser barnets udvikling, og danner udgangspunkt for målsætning og fokusområde for barnet i forhold til nærmeste udviklingszone.

Rapporten understøtter det pædagogiske udviklingsarbejde samt styrker det tværfaglige samarbejde, således at al pædagogik , ergoterapi og fysioterapi  foregår på baggrund af fælles mål. Rapporten skal ligeledes styrke samarbejdet mellem Børnehuset og forældre/bosted og sikre at alle har den samme forståelse af barnet og barnets udviklingspotentiale. Forældrenes og/ eller bostedets ønske for indsats indgår i rapporten og danner sammen med den faglige vurdering af barnet baggrund for målsætningen.

Dette samles i rapporten som gennemgås på et netværksmøde, hvor forældre/bosted, sagsbehandler fra kommunen, talehørekonsulent, synskonsulent, evt IKT konsulent samt teamet er til stede.